Forside Om iCReate

 

 

Download Referencer Kontakt

 

 

ICR, metoder
Metoder til innovation
At lave god innovation er at forudse hvad der bliver efterspurgt fremover.
Prøv at tænke på et landbrug:
Det er forår og der skal sås det som gir en god pris efter høst. Hvad afgør det?
-Svaret er efterspørgsel.

Alt for ofte kigges der for meget på hvilke maskiner man har til rådighed og hvad man "plejer at gøre", og først for sent opdager man at man skulle have gjort noget helt andet. En klassisk fejl er derfor at man i den bedste mening inddrager sælgere og produktion i innovative beslutninger. Resultatet bliver at halvdelen vil fremad og den anden halvdel vil blive hvor man er.

Hvorledes gør man så?
-Svaret er at overlade det til en lille gruppe som har til opgave at overskue helheden uafhængigt af eksisterende forhold, men naturligvis under hensyn til disse.

Hvis efterspørgsel viser sig på et område hvor man ikke har maskineriet eller viden nok, skal gruppen sikre at dette kan etableres som en del af konceptet. Tænk bare på f.eks. Apple. Hvor mange var der til at skabe innovationen?
-Steve Jobs.

Alle andre arbejder med at føre ideerne ud i livet. (Så-høste-sælge)

Så det første der skal gøres er at skabe den rette gruppe af "innovatører"
Dernæst at bede dem skabe koncepter.
Disse indeholder:
-Markedspotentiale
-Koncept for hvorledes produktet kan realiseres
-Økonomien i at gøre det